Meri-Lapin urheilukalastajat

Seura on perustettu 31.3.2010 ja perustajajäseniä ovat Heikki Kurttila, Mika Jaako, Matti Puumalainen, Jouni Piirainen, Kyösti Kinnunen, Anne Kiiskilä, Harry Vinni ja Jaana Jaako.
Seura on saanut tunnustusta nuorisotoiminnastaan voittamalla SVK:n järjestämän valtakunallisen kalakerhot-käyntiin kilpailun 2013.

Seuran jäsenmäärä vuonna 2024 on 69 henkilöä näistä nuorisojäseniä 19. Liittymismaksu aikuisilta on 85e. ja vuosimaksu 30e ja alle 18 vuotiailta ei peritä maksuja. Idea seuran perustamiseen lähti siitä että kesä-ja talvikalastuskilpailuja kaivattiin lisää mm. Meri-Lapin alueelle ja että kaikki innokkaat kilpakalastajat ja kilpakalastushenkiset saataisiin koottua yhteen toteuttamaan uusia ideoita. Seuran tarkoituksena ei ole kerätä varoja mihinkään muuhun kuin seuratoiminnan ylläpitämiseen. Tärkeintä on hyvä porukkahenki!

Meri-Lapin urheilukalastajille kalastuskilpailut ovat muutakin kuin pelkästään kalastamista.

Se on tehokasta liikuntaa, kartan lukutaitoa, ympäristötietoutta, tapakasvatusta, luonnon kunnioittamista, yhteistyön tekemistä ja kokemusten vaihtoa harrastuskavereiden kesken.

Lisäksi panostamme lapsiin ja nuoriin. Seuran jäseneksi haluavat nuorisojäsenet otetaan automaattisesti seuraan.

Uusien aikuisjäsenten liittyminen seuraan ja niistä päättäminen on hallituksen vastuulla (seuran vuosikokouksen päätös 20.5.2016)

HALLITUS 2024
Mika Jaako